top of page
חיפוש
  • rotemchild

פשוט לישון עם סליפי

עודכן: 31 במרץ 2022

מכירות את זה שאנחנו מרדימות את הבייבי על הידיים או במנשא ואז רוצות להעביר אותו למיטה ופתאום הוא מרים את הראש ומתעורר? אוייי לא!!! ואז שוב להרדים על הידיים…


לפעמים הייתי מנסה להרדים את איילה במיטה, אבל זה לא בא בקלות… הייתי קצת מנדנדת את העריסה, מניחה יד על הגב ולוחשת כל הזמן ששששש… ששששש… אחרי כמה דקות של שקט כשהייתי בטוחה שהיא נרדמה הייתי מנסה להתגנב החוצה מהחדר אבל אז היא הייתה מרימה את הראש ומחפשת אותי… אוף… שוב לנדנד, שוב לגעת בגב, שוב ללחוש… כמה שזה התיש אותי!!!


לרובנו טקס השינה הוא מתיש וארוך ויש לנו עוד הרבה מטלות בבית, ואחים גדולים, ומיילים מהעבודה, והבעל מתקשר… אבל אי אפשר להפסיק את טקס השינה באמצע.

אצל הורים רבים טקס השינה הוא זמן של מתח, תסכול, כעס ובכי. ולא רק אותנו זה מתסכל אלא גם את הקטנטנים שבאמת רוצים לישון אבל לא מצליחים להירדם לבד.


ידוע כבר שנים רבות ששינה חשובה להתפתחות תקינה של הקטנטנים והיא משפיעה גם על מזגו של התינוק וגם על ההתנהלות והדינמיקה בבית. לכן, שינה טובה היא משמעותית מאוד בחיי המשפחה ומביאה לכולנו רוגע, שלווה ובריאות.


אז עם ניסיון של ילדה שלא כל כך רוצה להירדם לבדה (ועוד 2 תינוקות בבית- אבל זה כבר סיפור אחר) התחלתי לחקור ולנסות להבין מהם הגורמים שיעזרו לקטנטנים להירדם מהר יותר ולקצר לנו ההורים את טקס השינה.


כך יצרתי את sleepy!


סליפי היא כרית עם כובד משקל שעשוייה מחומרים טבעיים בלבד.

הכובד של הכרית מייצר לחץ עדין על גוף התינוק ומספק גירוי תחושתי היוצר שקט ושלווה בגוף התינוק ומסייע בהירדמות. לתינוק יש תחושה שההורה מניח עליו יד!


אני ממליצה לחמם את סליפי במיקרוגל כ 30-60 שניות להשגת חמימות

נעימה ולהניח על השכמות וחגורת הכתפיים ובכך לאפשר העמקה של התחושה. החום של הכרית מקל על כאבים, מרפה את השרירים ועוזר לקטנטנים לשקוע בשינה עמוקה. דמייני את עצמך במסאג' עם אבנים חמות על הגב… כמה שזה מרגיע ומפיג מתחים.


סליפי מכילה זרעי פשתן, מינרלים ופרחי לבנדר. ניחוח הלבנדר המתפשט בסביבת השינה ידוע כבר אלפי שנים בסגולתו לשחרר מתחים, להפחית לחץ ולחזק את החיוניות ואת האנרגיה ולסייע בנדודי שינה (בתקופת הקיץ הריח עוזר גם בהרחקת יתושים).

ריח זה החוש הכי קרוב לרוח, לנפש שלנו (לא במקרה המילים כ"כ קרובות) ריח שנישא באוויר יוצר אווירה. והאווירה- היא תחושה של הנפש. עכשיו תדמייני שבאותו מסאג' של אבנים חמות החדר מלא בריח לבנדר- ריח שעוזר להוריד עומס פיזי ורגשי ומרגיע מחשבות טורדניות.


סליפי תפורה מבדים טבעיים בלבד! בדי כותנה , ג'רזי וטטרה במבוק.


את סליפי יצרתי בשלוש צורות שונות:

משולש - הצורה שתומכת בדיוק את חגורת הכתפיים - מתאים לתינוקות שישנים על הבטן.

טיפה - הצורה שמרכזת את החום באיזור הבטן ומערכת העיכול- מתאים לתינוקות שישנים על הגב.

מלבן - צורתו מאפשרת הנחה על הצלעות - לתינוקות שישנים על הצד. (לכרית מלבן יש כיסוי נשלף שניתן לכבס).



כמובן שכל צורה של כרית אפשר להניח בכל מקום, ואלא רק המלצות. וכמובן שרצוי להשתמש תחת השגחת הורה.



אבל זה לא הכל… לסליפי יש עוד שימושים רבים:


  • לפני הלידה סליפי יכולה לעזור לנו בזמן צירים, נחמם את הכרית ונניח על איזור הרחם או הגב התחתון. תחושת החום עושה פלאים לכאבי הצירים ומגבירה ייצור אנדורפינים. ולאחר הלידה סליפי תעזור בזמן כאבי המחזור.


  • גזים גזים… מי לא מכיר את השעה הזו ביום שהבייבי מתחיל לצרוח ולהתפתל? סיוט שיכול להימשך שעות. הגזים גורמים לקטנטנים לכאבים ולחוסר נוחות כבר בגיל 3 שבועות. אחת הדרכים להקל על מערכת העיכול היא להניח לבייבי כרית חמה על הבטן, החום מרגיע את ההתכווצויות שהם חשים ומרפה את המתח בכל הגוף.



  • ילדים בכל גיל נרדמים עם סליפי, מחממים אותה ונכנסים איתה בחורף למיטה הקרה, הם משחקים איתה בידיים (כמו חפץ מעבר אבל חמים ונעים) החום מתפשט סביבם מתחת לשמיכה, ריח הלבנדר מרגיע ומכניס אותם מהר יותר לשלב ההרדמות. הם מחבקים אותה, ממוללים ומתחממים וזה מעסיק אותם במיטה עד שהם נרדמים.


  • סליפי עוזרת גם לאחים הגדולים עם בעיות קשב וריכוז וויסות חושי. ילדים שמתמודדים עם תזזיתיות גבוהה יכולים להניח את הכרית הכבדה על הברכיים בזמן ישיבה (בזמן ארוחה או בזמן הכנת שיעורים), הכובד מרגיע ומפחית את התנועתיות.


153 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page